
Jeśli na samą myśl o kolejnym warsztacie wychowawczym przewracasz oczami, jesteś w dobrym miejscu. To nie będą warsztaty z cyklu „5 kroków do idealnego dziecka z certyfikatem spokoju”.
Zaplanowałyśmy spotkanie dla tych, którzy są zmęczeni, ale wciąż próbują.
To warsztaty, które dostarczą Ci rzetelnej i uporządkowanej wiedzy o tym czym jest neuroróżnorodność, spektrum autyzmu, ADHD. Jak odbierać zachowanie dzieci i dorosłych.
Co możesz robić, gdy osoba potrzebuje wsparcia.
W jaki sposób korzystać z dostępnej wiedzy, gdzie jej szukać by odzyskać sprawczość w trudnych sytuacjach.
Dla tych, którzy nie oczekują cudów, ale chcą przestać być w tym wszystkim sami.
Dla osób, które stawiają na bliskość i zrozumienie.
Dla wspierających, którzy wiedzą, że najskuteczniej uczymy się w poczuciu bezpieczeństwa
i od ludzi, którym ufamy.
ZAPRASZAMY CIĘ NA WARSZTATY ŚWIADOMEGO WSPARCIA



Warsztaty świadomego wsparcia.
Bo czasem największą pomocą jest po prostu ciekawość:
„Nie wiem, co robić. Ale chcę wiedzieć więcej.”
O co chodzi?
Chodzi o realne wsparcie. Takie, które:
- nie zaczyna się od „musisz…”,
- przyda Ci się na codzień,
- wniesie praktyczne rozwiązania,
- nie kończy się wyrzutami sumienia,
- nie wymaga, bycia „lepszą wersją siebie” każdego dnia.
Będziemy rozmawiać o tym, co działa –
i czemu wiele rzeczy nie działa.

Czego się nauczysz (a co odkryjesz, że już umiesz)?
- Jak rozpoznać, co dziecko próbuje powiedzieć, nawet jeśli robi to „dziwnie”, głośno albo zupełnie nieprzewidywalnie.
- Jak oddzielić potrzeby od zachowań, bez przeskakiwania od razu do konsekwencji.
- Jak wspierać dziecko bez przeciążania siebie i bez brania odpowiedzialności za wszystko.
- Jak odpierać presję z zewnątrz – tę w pastelowych barwach i tę, która mówi: „kiedyś się tego nie potrzebowało.”
- Jak zadbać o siebie tak, żeby nie kończyć każdego dnia w trybie zombie z resztką złości, której nie było gdzie zostawić.

Co będziemy robić?
- Rozmawiać o tym, co działa – i czemu wiele rzeczy nie działa.
- Rozpoznawać potrzeby, które stoją za zachowaniami dzieci.
- Ćwiczyć skuteczne sposoby działania. Szukać wsparcia, które nie przeciąża.
- Uczyć się, jak zadbać o siebie bez wyrzutów sumienia. I odpoczywać – choćby od roli osoby, która wszystko ogarnia.
Nie naprawiamy dzieci.
Nie naprawiamy dorosłych.
Uczymy się być razem – mądrzej, spokojniej, z większą uważnością.
Staramy się sprawić, by wszystkim żyło się łatwiej.
Jak pracujemy?
- To warsztaty, w których przekazujemy wiedzę w sposób praktyczny.
- W czasie dwóch dni otrzymasz rzetelną i skondensowaną wiedzę o neuroróżnorodności podaną w spójny i esencjonalny sposób.
- Opracowałyśmy autorski pomysł przedstawienia charakterystyki spektrum autyzmu, ADHD i podwójnej diagnozy (AuDHD) w odniesieniu do wyzwań rozwojowych w różnorodnych obszarach funkcjonowania zarówno dzieci, jak i dorosłych.
- Uczymy jak odnaleźć się w codziennych sytuacjach i w jaki sposób wspierać drugą osobę.
- Dajemy narzędzia, które pomogą Ci odnaleźć sprawczość w działaniu, umiejętność regeneracji i chronienia siebie przed wypaleniem.
Z kim?
Asia Jakś – pedagożka, socjoterapeutka, specjalistka edukacji
i terapii osób w spektrum autyzmu, Positive Consultant in Autistic Spectrum, psychoterapeutka Transkulturowej Psychoterapii Pozytywnej w trakcie kształcenia, inżynier zarządzania procesami. Zawodowo zajmuje się wspieraniem osób neuroróżnorodnych i ich rodzin, szkoli i edukuje. Inicjatorka i autorka profilu Autystycznekartki. Prywatnie jest żoną i mamą w neuroróżnorodnej rodzinie, miłośniczką kotów, lawendy, gotowania i planowania.

Ola Kowalik – pedagożka, muzykoterapeutka, specjalistka wsparcia osób w spektrum autyzmu, Positive Consultant in Autistic Spectrum, psychoterapeutka Transkulturowej Psychoterapii Pozytywnej w trakcie kształcenia. Zawodowo zajmuje się wspieraniem osób neuroróżnorodnych i ich rodzin, szkoli i edukuje. Prywatnie jest mamą w neuroróżnorodnej rodzinie, lubi muzykę, przyrodę, gry i seriale. Próbuje wychowywać dwa koty o przeciwstawnych charakterach. Śpiewa i (czasami) gra na wiolonczeli w Chórze Kameralnym Corona Borealis w Toruniu.

Kiedy, jak, gdzie i za ile?
TERMINY:
POZNAŃ (ul. Iłłakowiczówny) 25-26 października 2025r.
WARSZAWA (ul. Klarysewska) 29-30 listopada 2025r.
BIELSKO-BIAŁA (KTA Bielsko-Biała) 17-18 stycznia 2026r.
GODZINY: 10:00-16:00
KOSZT UDZIAŁU:
– 600 zł / osoba
Jeżeli udział zgłasza dwoje opiekunów tego samego dziecka – cena za udział wynosi 1000zł / 2 osoby.
Koszt udziału obejmuje warsztaty (2 dni), materiały warsztatowe oraz przerwy kawowe z drobnymi przekąskami.
Lunch / obiad uczestnicy organizują we własnym zakresie.
Szczegółowy program z rozpisanymi godzinami prześlemy na adres e-mail podany
w czasie rejestracji.

Co z tego będziesz mieć?
- Dwa dni rozmów, ćwiczeń i wsparcia – bez ocen, lukru
i poczucia, że trzeba zdać egzamin z kompetencji. - Prowadzenie przez osoby, które wiedzą, o czym mówią – nie z podręcznika, tylko z doświadczenia.
- Bezpieczne miejsce, gdzie nie trzeba udawać, że wszystko się ogarnia.
- Można być człowiekiem. Można się zmęczyć. Można mówić „nie wiem” – i nie zostać z tym samemu.
- Dostaniesz słowa, które lepiej opiszą to, co przeżywasz –
i praktyczne doświadczenie tego, co możesz zrobić, gdy sytuacja staje się trudna. - Zbierzesz narzędzia, które nie wymagają doskonałości, tylko odrobiny otwartości na zmianę perspektywy.
- Odpoczniesz od „naprawiania dziecka” i zobaczysz, że czasem wystarczy trochę zmienić sposób, w jaki patrzymy – żeby codzienność nabrała innych kolorów.


